Hvem har sådan en? For og imod?

Besvar
LarsP

Hvem har sådan en? For og imod?

Indlæg af LarsP »

Jeg kunne godt tænke mig en robot gulvvaskene. Måske en kombineret støvsuger hvis man kan få det. Men er der nogen der har sådan en og som fungere ordentligt?

DavidK

Re: Hvem har sådan en? For og imod?

Indlæg af DavidK »

Hejsa

jeg går i samme tanker og har ikke kendskab til andre som har disse.
Fik du købt dig en, i så fald hvilke og hvorfor?

har selv en iRobor støvsuger som fungere fint, men vil jo gerne tilføje en vasker til sættet :D

LarsP

Indlæg af LarsP »

DavidK skrev:
13 sep 2017 16:01
Hejsa

jeg går i samme tanker og har ikke kendskab til andre som har disse.
Fik du købt dig en, i så fald hvilke og hvorfor?

har selv en iRobor støvsuger som fungere fint, men vil jo gerne tilføje en vasker til sættet :D
Hej David.

Nej desværre, jeg kom faktisk fra det igen. Jeg har også en Irobot støvsuger og tænker jeg nok bare nøjes med den så længe den lever :D

Men giv gerne lyd hvis du finder noget spændene

DavidK

Indlæg af DavidK »

Hejsa. Så fik jeg mig en guldvasker, før jul (har testet den lidt inden jeg ville byde ind med noget her).
Jeg købte en iRobot Braava 390t.

Den gør et hæderligt job, på trods af den lille størrelse.

Den har sine begrænsninger dog.
Dens arbejds område for gulvvask er knap så stort som man ville ønske sig.
men kan da tage 2 værelser af ca. 10 m2 uden problemer.
Hvis man gør kluden ekstra våd afhængig af stengulv eller parket så får den faktisk nået langt før den løber tør for vand i beholderen.

Den kører en del langsommer end en støvsuger hvilket jeg lige skulle acceptere. Men den er næsten lydløs, så jeg sætter den tid en gang i mellem om natten hvis min støvsuger har været igang om eftermiddagen/aften.

jeg har testet at lade den kører på moppe funktion is stedet for gulvvask, men med gulvvaske moppehoved på. Så kører den ligeud og ikke frem og tilbage. Den kører hurtigere (ikke støvsuger hastighed dog) og resultatet er ok. Den kan godt trække lidt striber afhængig af hvordan den forudgående rengøring er udført og om man har brugt formeget eller forkert rengørings middel i vandet).
Jeg bruger normal gulvvaske rengørings middel og en pipette til doseringen.

Jeg overvejer stadig om jeg skal købe en irobot Braava jet 240, men der skrives om den at den kan klare midnre område end den jeg har nu, og i så fald er det ikke til nogen nytte.

Er der andre som har lidt erfaringer med disse?

DavidK

Indlæg af DavidK »

Der er pt. en demo model til salg hos robot eksperten hvis der er folk der vil teste.
https://www.roboteksperten.dk/robotgulvvaskere/

Ville nok selv overveje næste gang at købe luksus modellen scooba 450 gulvvasker.
ideen om iblødsætning og herefter vask er interessant.

men ved bare ikke om det virker med gulvvarme!

Besvar